Estradowiec.pl - Nagłośnienie i Estrada - Wortal sprzętu Pro Audio Strona Główna

 Ogłoszenie 
Eventroom.pl

 
   
 
Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: dziub-dziub
2010-02-28, 10:57
Mobilny Dj otwarcie firmy
wieslawb 
Stagehand - to brzmi dumnie


Nagłośnienie: 8kW
Pomógł: 42 razy
Wiek: 49
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 796
Skąd: stąd
Wysłany: 2010-01-22, 16:09   

ogi888 napisał/a:
Ja płace 100 księgowej, bo pewnie zależy to od regionu, ale swoja drogą łachy nie robi że rozlicza... ja bym szukał tanszej, bo nie ma z tym aż tak wiele roboty, chyba, że ma obrót 10kzł...


Zdarzają się miesiące, że ma ponad ..... . Robi hałas w centrach konferencyjnych, na imprezach firmowych, a i przygra nieraz do kotleta.
Ta księgowa była trzecią z kolei, która dopiero się zgodziła za tą kwotę, a gościowi zdarza się też zatrudniać ludzi , jeśli potrzeba pomocy i rąk to tragania paczek.
 
 
grafit
[Usunięty]

Wysłany: 2010-01-22, 19:45   

Wynagrodzenie dla księgowości często w dużej mierze zależy od ilości faktur. Ja przykładowo przy około 100-120 fakturach sprzedażowych i myślę, że około 50 zakupowych miesięcznie płacę 180 zł. netto miesięcznie i nie jest to dużo. Za mało jest wiadomych w tej sytuacji żeby powiedzieć czy 300 zł. to dużo. Jeśli chodzi o sposób rozliczenia to ja praktycznie prawie od początku jestem na zasadach ogólnych (KPiR) i jestem VAT-owcem ale wydaje mi się, że na ryczałcie mocno ograniczone jest odliczanie zakupów, a na książce to to jeśli wystawiamy fakturę 100 zł netto a kosztów mamy 90 zł. to podatku dochodowego płacimy (czy w tym roku jest pierwsza stawka 18%?) 18% z 10 a nie od całej kwoty. Także naprawdę to wszystko zależy od tego czy mamy działalność generującą koszty czy nie. Vat to oddzielna historia i nie należy tego mylić z podatkiem dochodowym ale zasada jest podobna odprowadzamy różnicę pomiędzy przychodem a kosztami. Pozdrawiam
 
 
ogi888 
Zaczynam zwijać kable


Nagłośnienie: 2000 W RMS activ
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 287
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2010-01-22, 23:46   

wieslawb napisał/a:
Zdarzają się miesiące, że ma ponad ..... . Robi hałas w centrach konferencyjnych, na imprezach firmowych, a i przygra nieraz do kotleta.
Ta księgowa była trzecią z kolei, która dopiero się zgodziła za tą kwotę, a gościowi zdarza się też zatrudniać ludzi , jeśli potrzeba pomocy i rąk to tragania paczek.

No to wtedy też już bym się mocno zastanawiał nad vatem, nie mając "pewnych kosztów"

grafit napisał/a:
Wynagrodzenie dla księgowości często w dużej mierze zależy od ilości faktur. Ja przykładowo przy około 100-120 fakturach sprzedażowych i myślę, że około 50 zakupowych miesięcznie płacę 180 zł. netto miesięcznie i nie jest to dużo. Za mało jest wiadomych w tej sytuacji żeby powiedzieć czy 300 zł. to dużo....


Ja miesięcznie mam max około 4-6 faktur, takrze moja księgowa naprawdę nie ma co robić. Co do sposobu rozlicznia, to jeśli si przykładowo gra weekendy i to wszystko to można sobie pozwolić na vat. Ale jak już prowadzimy firmę nagłośnieniową co zatrunia ludzi, a im prezy ma nie tylko w piątek i sobote.... to wtedy daje do myślenia.
_________________
Prezenter Muzyczny, wynajem nagłośnienie

Zapraszam na moją stronę www.djgniezno.pl
 
 
marccel586 
To ja skoczę po piwo


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 93
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-15, 19:39   

Dziękuje bardzo Koledzy za zainteresowanie moim tematem jak i pomoc , w przyszłym tygodniu jadę jeszcze do księgowej przedyskutować ten temat ale chyba wejdę w księge i vat niestety , bo jednak zleceniodawcy nie za bardzo chcą sie bawić z umowy zlecenia rachunki uproszczone itp. Po prostu faktura vat i tyle tak jest akurat w moim przypadku.

Pozdrawiam serdecznie
 
 
vszu 
Mistrz pionów



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 199
Skąd: Mazury
Wysłany: 2010-02-15, 22:03   

Zakładając działalność nie wchodziłem na vat.
Można całkowicie ominąć vat jeżeli się gra i śpiewa, czyli zespół muzyczny.
Natomiast jeżeli jest się DJ, nagłaśnia, wypożycza się sprzęt itp to po przekroczeniu progu trzeba zostać vatowcem.
Tak mi to moja księgowa wyjaśniła, ja jestem na vacie, bo świadczę usługi jakie się da i zajmuję się też trochę handlem, ale jak gramy z kapelą to ZWOLNIENI Z VAT'u
 
 
marccel586 
To ja skoczę po piwo


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 93
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-16, 00:19   

vszu jasne rozumiem generalnie to ja nie chce w ten vat wchodzić bo na początku nie muszę tylko jak ja wtedy wystawie fakture jak nie będę na vacie ?
 
 
djheniuu 
Realizator FOH


Nagłośnienie: milion ALLEGROWATÓW
Pomógł: 84 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 1981
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-16, 10:24   

marccel586, Wystawisz rachunek bez vatu.... np. taki
http://www.faktura.pl/?eJ...QWIHWBrAACXEQji
_________________
Robert Hemka
 
 
ak-trans 
Aspirant d/s smyczy

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 8
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-02-16, 20:53   

jestem od 2 lat na ryczałcie i zawsze wszyscy akceptowali rachunki takie jak przedstawiony wyżej , Ty jestes "w domu" bo odprowadzasz podatek po przekroczeniu pewnej kwoty ja am 3000zł miesięcznie w skali roku wtedy płacę 19 % ale jesli mam wystawione rachunki na 3000zł i z tego 19 % to 570zł i jesli mam faktury np na paliwo na 570zł wtedy nic nie odprowadzam i mam czysty grosz
_________________
:P
 
 
Pogodny 
Niczego nie dotykam


Dołączył: 05 Wrz 2014
Posty: 40
Skąd: Będzin
Wysłany: 2014-12-16, 20:26   

Nieco odświeżę temat, bo mam w planie otworzyć DG po nowym roku. Obecnie pracuję na etacie także księga przychodów i rozchodów wchodzi w grę. Czy kupowanie legalnej muzyki też można wpisać w koszty działalności?
 
 
badulite 
Noszę już kejsy


Nagłośnienie: 4300 RMS
Oświetlenie: rampa ciężkich gratów
Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 133
Skąd: Stolica Polskiej Piosenki
Wysłany: 2014-12-16, 20:29   

Jasne, że można.
 
 
Pogodny 
Niczego nie dotykam


Dołączył: 05 Wrz 2014
Posty: 40
Skąd: Będzin
Wysłany: 2015-02-24, 08:14   

Otwarcie firmy z dotacji PUP to jednak nie taka prosta sprawa jak myślałem.

We wniosku z mojego PUP są podpunkty do wypełnienia:
14. Doświadczenie zawodowe
15. Posiadane kwalifikacje, ukończone szkolenia, kursy w zakresie planowanej działalności oraz w zakresie przedsiębiorczości.

I tutaj zaczął się mój problem bo nie wiem co tam wpisać. Nie posiadam żadnych dokumentów ukończenia kursów djskich itp, bo wiadomo jak większość z nas jesteśmy samoukami. Grywałem tylko i wyłącznie dla najbliższej rodziny za przysłowiową flaszkę, którą się wypijało podczas imprezy hehe. W waszych wnioskach również były takie podpunkty? Czy tylko forma tabeli ile kasy potrzeba na co bo tego typu wnioski też w necie widziałem bez zbędnych podpunktów...
Ostatnio zmieniony przez Pogodny 2015-02-24, 13:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.


EventRoom.pl