Estradowiec.pl - Nagłośnienie i Estrada - Wortal sprzętu Pro Audio Strona Główna

 Ogłoszenie 
Eventroom.pl

 
   
 
Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: dziub-dziub
2010-02-28, 10:57
Mobilny Dj otwarcie firmy
marccel586 
To ja skoczę po piwo


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 93
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-15, 16:32   Mobilny Dj otwarcie firmy

Witam Koledzy niestety złożyło się tak że muszę otworzyć firmę zwlekałem z tym jak najdłużej ale już bardziej nie mogę i teraz mam do Was pytanko czy tego rodzaju działalność jak granie na wszelakiego rodzaju imprezach da się rozliczać z urzędem skarbowym w formie ryczałtu ewidencjonowanego czy jakoś podciągnąć pod niego , zawsze to 8,5 % bo by mi ta opcja najbardziej odpowiadała czy niema takiej możliwości ? Z jakiej możliwości rozliczania się z podatku najczęściej korzystacie prowadząc tego typu firmę ? Proszę o pomoc w tej sprawie

Pozdrawiam
 
 
dj arq 
Stagehand - to brzmi dumnie


Nagłośnienie: 10000
Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 737
Skąd: Gorzów Śląski
Wysłany: 2010-01-15, 16:55   

Jak otwierasz firmę to polecam najpierw być bezrobotnym i szarpnąć 16-18kPLN na otwarcie firmy - taką dotację dawają od ręki, wystarczy wpisać co się chce robić i co kupić. Później musisz prowadzić firmę przez rok ale tak czy siak byś musiał. A 18 koła w kieszeni pozwoli zakupić bardzo porządny soundsystem dla początkującego, np. Dj2000 od polana + końcówę. I jeszcze na jakieś światełka ledowe zostanie.

Ja mam firmę i rozliczam się z książki przychodów i rozchodów, takie coś polecił mi księgowy. Na początek te 16koła co dostałem od UP można wciągnąć w koszta na 2 lata, więc dłuugi czas będę grał bez podatku. Odliczam też koszty palifa.
 
 
marccel586 
To ja skoczę po piwo


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 93
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-15, 17:19   

Tak wiem dj arq dowiadywałem o tą możliwość dofinansowania tylko trzeba spełnić warunek być bezrobotnym co najmniej 6 miesiecy a ja obecnie pracuje na etacie i ta opcja odpada niestety , byłem wczoraj u księgowej i mi właśnie doradziła ryczałt tylko nie wiedzała czy tego rodzaju działalność się w nim zawiera czy nie
Ostatnio zmieniony przez marccel586 2010-01-15, 17:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tjakuszewicz 
Realizator FOH



Nagłośnienie: 4 kW
Pomógł: 51 razy
Wiek: 32
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 1529
Skąd: Słubice
Ostrzeżeń:
 1/10/11
Wysłany: 2010-01-15, 17:27   

To w jakiejś ciulowej gminie mieszkasz. U mnie takiego problemu nie ma. Dziś pracuję, jutro nie i mogę od ręki się rejestrować i od ręki składać podanie o dofinansowanie.
_________________
www.fortesound.pl
 
 
kardal 
Estradowiec - oaza spokoju



Zaproszone osoby: 1
Nagłośnienie: Nie lubię poniedziałku
Oświetlenie: Ciemność..widze ciemność
Pomógł: 352 razy
Wiek: 48
Dołączył: 30 Sty 2007
Posty: 7217
Skąd: Kraków<ja>Bielsko
Wysłany: 2010-01-15, 17:29   

Ryczałt jest niegłupi ale jak odliczysz sobie koszty transportu zakupy czy jakiekolwiek inwestycje :?: Poza tym zagrasz dla jakiejś instytucji i będą chcieli fakturę VAT bo rachunek ryczałtowy to kłopot dla księgowości

A kto mówi poza tym że zawsze będziesz grał za fakturę :?: Ilość dokumentowanych dochodów ściśle zależy od Ciebie :razz: :idea: :idea:
_________________
Jak i co byś nie realizował to zawsze znajdzie się osoba, która stwierdzi, że zrobi to lepiej. Poproszona o to, by zrobiła to lepiej zostawia to zadanie tobie
 
 
ARNE 
Asystent FOH/MON



Nagłośnienie: Bayor Audio DA208,BP12FH
Oświetlenie: Scantech 400,Studio Due Shark 150,250
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Sty 2008
Posty: 943
Skąd: Barlinek Zachodniopomorskie
Ostrzeżeń:
 1/10/11
Wysłany: 2010-01-15, 18:31   

Niestety Marcel muszę Cię zmartwić.Posiadam działalność na ryczałcie 8.5% ale w innej branży a działalności o którą Tobie chodzi nie możesz podciągnąć pod ryczałt.Jak dla Ciebie warto być na książce ponieważ będziesz zapewne kupował sprzęt a to jest inwestycja wtedy zwrot waciku.Najlepiej podejdź do biura rachunkowego i tam wyłożą "kawę na ławę"
_________________
Przyczajony tygrys,ukryty smok. :) http://www.bayor-audio.pl/?p=p_160 , http://www.bayor-audio.pl/?p=p_157
 
 
marccel586 
To ja skoczę po piwo


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 93
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-15, 19:03   

Oj to nie dobrze myślałem że jednak da się coś z tym zrobić żeby nie wchodzić od razu w księgę i VAT tym bardziej że ze zleceniami może być różnie raz są raz niema zależy od miesiąca ale skoro tak to chyba nie mam wyjścia.
Niestety już cały praktycznie sprzęt kupiłem jakieś pół roku temu licząc że bez firmy się da jakoś prosperować ale na dłuższą metę się jednak nie da. To jeszcze zapytam jakim podatkiem obciążone są tego typu usługi ? Bo tak z tego co trochę poczytałem to 19% by wychodziło dochodowego ale pewien nie jestem
 
 
kardal 
Estradowiec - oaza spokoju



Zaproszone osoby: 1
Nagłośnienie: Nie lubię poniedziałku
Oświetlenie: Ciemność..widze ciemność
Pomógł: 352 razy
Wiek: 48
Dołączył: 30 Sty 2007
Posty: 7217
Skąd: Kraków<ja>Bielsko
Wysłany: 2010-01-15, 23:26   

A nie możesz brać umów - zleceń albo umów o dzieło :?: :?: :?: :?:
_________________
Jak i co byś nie realizował to zawsze znajdzie się osoba, która stwierdzi, że zrobi to lepiej. Poproszona o to, by zrobiła to lepiej zostawia to zadanie tobie
 
 
ogi888 
Zaczynam zwijać kable


Nagłośnienie: 2000 W RMS activ
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 287
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2010-01-18, 22:37   

Nie taka baba straszna jak sie umaluje :lol:
Pół roku też otwierałem działalność w tej branży i nie jest tak źle.
Po pierwsze ryczałtu nie ma 8,5% tylko więcej, ponieważ jakis czas temu nasz kochany rząd RP wprowadził zmiany, dlatego zawody "egzotyczne" takie jak dj'e, dekoratorzy wnętrz itp. nie moga sie rozliczać jak zwykła fryzjerka.
Po drugie, z tego co wiem to pieniędzy z dotacji nie można wprowadzać w koszty. Bo z tego co pamiętam jest to coś w rodzaju darowizny.
Po 3 ja zdecydowałem się na vat, ponieważ czasami klijet chce fakture. Z reszta jeśli z kimś się do gadasz, że nie spiszecie umowy, to nie masz się z czego rozliczać, ewentualnie podrzeć umowe po imprezie.
Podatku masz 22%
A jeśli nie masz przykładowo żadnego granie to rozliczasz sie z "vat-0" czyli piszesz do urzedu skarbowego że była bieda i nic nie zarobiłeś ;)
_________________
Prezenter Muzyczny, wynajem nagłośnienie

Zapraszam na moją stronę www.djgniezno.pl
 
 
djheniuu 
Realizator FOH


Nagłośnienie: milion ALLEGROWATÓW
Pomógł: 84 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 1981
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-18, 23:51   

rdogi888, i jak wychodzisz na vacie?też o tym myślałem... Wszak klienci bardziej doceniają czasem fakturkę niż rachunek... Ale księgowa skutecznie mnie przestraszyła takim opodatkowaniem..... Nie mówię tu o firmach wiekszych, gdzie wiadomo zawsze koszty ukręcisz, ale o mniejszych przedsięwzięciach....
_________________
Robert Hemka
 
 
ogi888 
Zaczynam zwijać kable


Nagłośnienie: 2000 W RMS activ
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 287
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2010-01-18, 23:57   

U mnie jest tak:
-ZUS ok 340 - przez pierwsze 2 lata jest niższy
-księgowa 100
- a na vat tyle ile wystawie faktur np od faktury za 500zł ok 100 na vat. Chyba, że masz koszty na te 500zł typu 2xPAR LED, czy choćby nawet przesyłka kurierska, długopis czy papier.... to jeśli koszty równaja się z zarobkiem nic nie płacisz. Jeśli koszty przekroczą zarobek, to, to co teoretycznie urzad skarbowy powinien Ci zwrucić zostaje akonto nastepnych miesięcy. Paliwko odliczasz jeśli masz auto na siebie, mi ze względu na wiek sie nie opłaca rejestrować na siebie więc nie moge odliczać. Na szczęscie nie wszyscy chcą faktury i nie wszyscy podpisują umowy. Ale ciiicho bo fiskus nie śpi :wink:
_________________
Prezenter Muzyczny, wynajem nagłośnienie

Zapraszam na moją stronę www.djgniezno.pl
 
 
ARNE 
Asystent FOH/MON



Nagłośnienie: Bayor Audio DA208,BP12FH
Oświetlenie: Scantech 400,Studio Due Shark 150,250
Pomógł: 42 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Sty 2008
Posty: 943
Skąd: Barlinek Zachodniopomorskie
Ostrzeżeń:
 1/10/11
Wysłany: 2010-01-19, 07:00   

ogi888 napisał/a:
Paliwko odliczasz jeśli masz auto na siebie
i jeszcze stoi na firmę.Przy odsprzedaniu auta zwracamy vacik państwu :sad: O ile dobrze pamiętam.Także nie tak chop :arrow: siup.Jak w muzyce tak i biurach rachunkowych jakość usług też jest różńa.100zł płaciłem za biuro 10 lat wstecz.
_________________
Przyczajony tygrys,ukryty smok. :) http://www.bayor-audio.pl/?p=p_160 , http://www.bayor-audio.pl/?p=p_157
 
 
fohal
Umiem zwijać kable


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 399
Wysłany: 2010-01-19, 08:57   

Możesz być na ryczałcie jako usługi elektryczne,co jest w dużej części zgodne z prawdą i tego się nikt nie czepia.
Bycie na ryczałcie nie wyklucza VAT,to Twoja decyzja do 40 tys. obrotu rocznie a po przekroczeniu- obowiązek.
Jeśli nie masz samochodu z kratką albo dostawczego to nie wciagaj go do ewidencji.
Będąc na ryczałcie nie odliczysz kosztów ale płacisz tylko 8,5% ,natomiast na książce odliczysz ale zapłacisz 19% - efekt podobny.
 
 
ogi888 
Zaczynam zwijać kable


Nagłośnienie: 2000 W RMS activ
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 287
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2010-01-19, 09:32   

Co do biur rachunkowych i księgowych to mnie rozlicza księgowa, nie przez biuro. Cena, no u mnie dość atrakcyjna, bo taki mam region, podejrzewam, że w poznaniu czy warszawie to nie ma na co liczyć za taką cenę...
A vatu płaci się 22% :???:
Kolejna sprawa jeśli chodzi o vat, a granie to jedyne oficjalne źrudło utrzymania to na pewno łatwiej jest udokumentować zyski, jeśli potrzebował bys jakiś kredycik czy coś na raty.
_________________
Prezenter Muzyczny, wynajem nagłośnienie

Zapraszam na moją stronę www.djgniezno.pl
 
 
djheniuu 
Realizator FOH


Nagłośnienie: milion ALLEGROWATÓW
Pomógł: 84 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 1981
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-19, 09:34   

z tym paliwkiem to jest jakoS tak, że jak samochód jest ciężarowy, to nie musi być na firmę chyba a i tak paliwo odliczasz...
ogi888, jak to działa to wiem, ale zastanawiam się, jak na tym wychodzisz w porównaniu np. do KPiR..... Moja księgowa twierdzi, że jeszcze nie zna nikogo, kto po wejściu w vat nie płaciłby więcej do skarbowego niż na KPiR.....
_________________
Robert Hemka
 
 
ogi888 
Zaczynam zwijać kable


Nagłośnienie: 2000 W RMS activ
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 287
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2010-01-19, 09:42   

djheniuu napisał/a:
ogi888, jak to działa to wiem, ale zastanawiam się, jak na tym wychodzisz w porównaniu np. do KPiR..... Moja księgowa twierdzi, że jeszcze nie zna nikogo, kto po wejściu w vat nie płaciłby więcej do skarbowego niż na KPiR.....


Troche nie rozumiem tego jak mam wychodzić... tak jak pisałem, czasem się wystwia fakturę czasem nie. A od kazdej wystawiaonej odlicz 22% chyba że są jakieś koszty. Wiadomo, raz granie jest, raz nie ma, skoro nie ma to nic nie płacisz. Kolejna sprawa można się z klijentem dogadać od razu, że za impreze cena+vat w przypadku faktury. Ja od razu świadomie wchodziłem na ten vat. Dlatego nie wiem jak można w porównaniu wychodzić na innych formach opodatkowania. Skoro już założyłem firmę i staram się, żeby to było jak najbardziej profesjonalne no to też trzeba było wejść na vat.

A co do ksigowej, w przypadku naszej branży no ile można płacić więcej??
_________________
Prezenter Muzyczny, wynajem nagłośnienie

Zapraszam na moją stronę www.djgniezno.pl
 
 
wieslawb 
Stagehand - to brzmi dumnie


Nagłośnienie: 8kW
Pomógł: 42 razy
Wiek: 48
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 796
Skąd: stąd
Wysłany: 2010-01-21, 18:56   

Kolega mający działalność w tej branży jest Vatowcem i księgowej płaci 300/mies.
Pani mu powiedziała, że jeżeli mu się nie podoba to ona nie nalega, a jeśli to jest takie proste to może sobie sam prowadzić rozliczenia.
Chłop boi się papierków jak diabeł święconej wody, więc płaci.
 
 
ak-trans 
Aspirant d/s smyczy

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 8
Skąd: warszawa
Wysłany: 2010-01-21, 22:21   

troche tu bajki piszecie:) co do dofinansowania drodzy koledzy jest tak że idziesz jutro rejestrujesz się jako bezrobotny (wykaz potrzebnych do tego dokumentów podadzą Ci w urzędzie pracy) dostajesz papierek ze jestes bezrobotnym idziesz z nim do pokoju od dofinansowań i tam dają Ci kryteria jakie musisz spełnić czyli:
-nie mogłeś przyjąć w ostatnich 12 miesiącach żadnej pomocy finansowej od panstwa tzn dotacji
-musisz udokumentować swoje umiejetności czy to przez świadectwa szkolne kursy itp czy przez np umowy zlecenia.o dzieło które wykonałeś na tym stanowisku , i np listy referencyjne od jakiś powaznych placówek
-musisz mieć 2 poręczycieli zarabiających conajmniej 1900zł
-lokal w którym bedziesz mial bióra(moze byc pokój wynajęty albo uzyczony u kogos)
i kilka innych mniej istotnych rzeczy
składasz biznes plan w ktorym zawierasz to co chcialbys kupic za te 18 tys zł i to czego dokładnie bedzie dotyczyła działalność (blankiet biznesplanu dadza Ci w UP)
jak czegosc zapomnialem to dopisze
co do formy rozliczenia najlepszym dla Ciebie będzie na początku ryczałt spokojnie możesz na tym jechać , a jesli nie będzie Ci pasowało płacisz 170 zł i jestes watowcem , ale nie mozesz juz wtedy przejsc na ryczałt, wiec najlepiej na początku ryczałt wtedy odprowadzasz 19 % od rachunku jesli miesiecznie przekroczysz 3000zł (ale nie bedziesz jesli bedziesz posiadał jakies faktury na paliwo badz zakup sprzetu itp)
pozdrawiam:)
_________________
:P
 
 
ogi888 
Zaczynam zwijać kable


Nagłośnienie: 2000 W RMS activ
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 287
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2010-01-21, 23:04   

wieslawb napisał/a:
Kolega mający działalność w tej branży jest Vatowcem i księgowej płaci 300/mies.
Pani mu powiedziała, że jeżeli mu się nie podoba to ona nie nalega, a jeśli to jest takie proste to może sobie sam prowadzić rozliczenia.
Chłop boi się papierków jak diabeł święconej wody, więc płaci.


Ja płace 100 księgowej, bo pewnie zależy to od regionu, ale swoja drogą łachy nie robi że rozlicza... ja bym szukał tanszej, bo nie ma z tym aż tak wiele roboty, chyba, że ma obrót 10kzł...

ak-trans napisał/a:
troche tu bajki piszecie:) co do dofinansowania drodzy koledzy jest tak że idziesz jutro rejestrujesz się jako bezrobotny (wykaz potrzebnych do tego dokumentów podadzą Ci w urzędzie pracy) dostajesz papierek ze jestes bezrobotnym idziesz z nim do pokoju od dofinansowań i tam dają Ci kryteria jakie musisz spełnić czyli:
-nie mogłeś przyjąć w ostatnich 12 miesiącach żadnej pomocy finansowej od panstwa tzn dotacji
-musisz udokumentować swoje umiejetności czy to przez świadectwa szkolne kursy itp czy przez np umowy zlecenia.o dzieło które wykonałeś na tym stanowisku , i np listy referencyjne od jakiś powaznych placówek
-musisz mieć 2 poręczycieli zarabiających conajmniej 1900zł
-lokal w którym bedziesz mial bióra(moze byc pokój wynajęty albo uzyczony u kogos)
i kilka innych mniej istotnych rzeczy
składasz biznes plan w ktorym zawierasz to co chcialbys kupic za te 18 tys zł i to czego dokładnie bedzie dotyczyła działalność (blankiet biznesplanu dadza Ci w UP)
jak czegosc zapomnialem to dopisze
co do formy rozliczenia najlepszym dla Ciebie będzie na początku ryczałt spokojnie możesz na tym jechać , a jesli nie będzie Ci pasowało płacisz 170 zł i jestes watowcem , ale nie mozesz juz wtedy przejsc na ryczałt, wiec najlepiej na początku ryczałt wtedy odprowadzasz 19 % od rachunku jesli miesiecznie przekroczysz 3000zł (ale nie bedziesz jesli bedziesz posiadał jakies faktury na paliwo badz zakup sprzetu itp)
pozdrawiam:)


Ale my tu nic nie mówiliśmy o sposobach pozyskania dotacji, to z gdzie te bajki :razz: zreszta autor sam stwierdził, że nie chce (bo nie może) brac dotacji.... :?:
_________________
Prezenter Muzyczny, wynajem nagłośnienie

Zapraszam na moją stronę www.djgniezno.pl
 
 
djheniuu 
Realizator FOH


Nagłośnienie: milion ALLEGROWATÓW
Pomógł: 84 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 1981
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-21, 23:28   

W kwestii dotacji to ja proponuje założyć oddzielny temat i prośba do moderatorów żeby przenieśli i podwiesili temat... Myślę, że może się przydać, szczególnie że sam mam takie plany :wink:
_________________
Robert Hemka
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.


EventRoom.pl